Thursday, December 8, 2011

"t@u p0wn t@k0T!!!"

assalamualaikum bloggy... hmmm... agak2 pelik x dgan tajuk aku tuh??? sebenarnye ri ni aku nk citer ttg rakyat malaysia... knape??? ntah la, tetibe je aku rase nk citer... kisahnya cenggini...

kejadian nih berlaku semalam, tanggal 7 disember 2011... aku nak gi psar dgan ma aku, lalu kitorg pun naikla kete... smpai kt simpang nk msuk pasar, ade sebuah kete proton memecut laju dr simpang tuh... walaubagaimanapun, pemandu kete tuh (merangkap rakyat malaysia) smpt tkan brek... nyaris x disambarnya p.cik yg bawak moto depan aku... aku pun sempat tkan brek secepat mungkin... lau x, aku lak yg berdentum dgan p.cik dpan tuh...

bawak laju tu dh satu hal... limit dlm pekan, die bwak mcm nk pecut dlm F1... ketidakboleh belahan btul rakyat malaysia tuh... dh berenti, spatotnya aku jln dulu sbb aku kt jalan utama tapi rkyt mlaysia tuh dgan selamber badaknye men jalan jer... dua kali aku hangin... dgan tak bermoralnya, aku pown tkan hon pondan kete aku (sbab bunyinya xbape nak macam hon pon...) pastuh, aku pn parking baik punya kat psar, dh kunci sume pintu aku n ma aku pn gi pasar...

dlm beberapa lngkah lagi nak masuk pasar tibe2 ade org jerit2 kt tgah jalan... aku pusing blakang, nk tgok rkyat mlysia manakah yg terpekik terlolong di tgh jln tuh... aku xbape pasan ngat pun sape die sbab spek aku nih dh xbape nk clear (walaupun still leh gna) aku pun dgar ayt rkyat malaysia tuh gini... "nak hon2 ape?!! dh salah die, nk hon2 org pulak!!!"

rupe2 nye rakyat malaysia tadi da... aku wat xtau je kt die, jln je masuk psar... ma aku lak pusing blakang lambat sket drpda aku... nmpk rkyat mlaysia tuh dh kuar kete cekak pinggang kt tgh jln tuh... "tau pun takut!!!" ma aku dgar die kate gitu... dgn selamber badak jugak, ma aku ikut aku menonong msuk pasar...

kecut giler perut aku time tuh... mcm2 aku fikir... buat nye rakyat malaysia tuh masuk psar wat haru dlm tuh, xke malu aku... tapi aku wat2 berani, sbab ma aku takut dah... yg ma aku lak bole fikir lau rakyat malaysia tuh tggu kat kete kitorang utk serang, camane??? hmmm... sedaya upaya aku mempositifkan diri n minda aku nih... supaya aku dapat berfikir dgan rasional kalau benda tu btul2 jadi...

tapi, alhamdulillah... rakyat malaysia tuh xtunggu pun... lega kitorang...  tapi sampai sekarang aku n ma aku duk bincang isu nih... xke rakyat malaysia tuh malu duk terpekik-pekik tgah jalan gitu??? aku terpikir gak, mungkin die ingat aku ni bkan orang perak (memandangkan plat kete aku mula huruf J), so die nk tunjuk hero kt kg die... tapi... andai kate gitu, xke sepatutnya sebagai rakyat malaysia die seharusnye menunjukkan tingkah laku yg baik walaupun aku ni bukan la pelancong luar negara tapi setakat bukan org perak jer (walaupun hakikatnya aku memang jati perak...)

lau gini la gayenye rakyat malaysia, cmane la nk maju tahun 2020??? btul x bloggy??? mungkin ade yg kate, "alah, bukan sume pun... beberapa org jer... xkan la malaysia xleh maju..."  memang la gitu, bloggy... tapi, bak kate pepatah melayu, kerana kerbau seekor bawak lumpur, sume terpalit skali... kerana nila setitik, rosak susu sebelanga...

aku pun same gak, xpatot hon org tuh... ape la aku nih kn bloggy... dah geram sangat... lau wat klh sekali tuh, blh trime g kot... ni 2 kali straight... lg satu, die siap agkt tgn kt aku... bkn agkt tgn tnda hormat, agkt tnda 'piiraahh'... cmtuh la... mau aku xhangin satu pale... hmmm... aku pun dh merosakkan imej rakyat malaysia yg baik... huhuhu...

smoga, rakyat malaysia tuh tersedar tindkan yg die wat tuh... bukan ape, bagi aku bnda tuh lebih memalukan diri sendiri... aku??? aku xde la rase malu sgat pun bloggy... sbab bkan slh aku pun... n bkan aku sorg jer yg tau die slah... p.cik moto dpan aku tu pun mrah kt die gak... n smoga aku pn xwat lg tindakan kurang bermoral, mengehon org kt tgah jalan... huhuhu...

okla bloggy... stakat ni je lah aku nk kongsi... t len kali kiter citer lagi... hehehe... ok, annyong... salam...

No comments: