Saturday, August 30, 2014

~dam dam dum bunyi mercun di SJKC Chung Wa~

assalamualaikum, annyong, ni hou, hello bloggy... kikiki... akhirnya, dapat gak aku log in skali lg dalam blog nih... haila, penat tol... setiap kali nak log in, mesti mslh yg same... nk kene cek blik neh...

it's VIXX first official fanmeeting tomorrow!!! but it held at seoul of course, and i can't go... 또 슬퍼~~ ㅠㅠ but it's ok... actually, i'm not going to write a story about it anyway... hehehe...

kali ni nak cerita tentang sambutan hari raya kat sekolah aku... well, i'm a little bit of excited to tell you because it's my first time to manage a celebration... taklah besar sangat majlisnye cause buat tergempar terkejut je... hahaha...

well, sambutannya biase2 je... aku buat hari last bulan syawal, cause GB ak mintak buat hari tu... tak libatkan ramai murid pun sebab aku takut aku xleh nak handle... hahaha... dari a-z aku buat persiapan (konon la, walhal last minutes work gak... hahahaha) tempah makanan, siapkan dewan, jemput staf-staf sokongan, buat makluman@memo untuk semua guru (cause libatkan semua cikgu muslim n non muslim), pesan apa yang patut kat budak-budak n beli hadiah... ustaz ade gak la tolong sbab aku kene pergi kursus 2 hari, nak x nak die kene gakla tolong aku kan... hehehehe...

hadiah budak-budak aku beli ikut peruntukan yang sekolah bagi... xdapat nak tunjuk la kat bloggy cause gambar dalam handy, mlas nak transfer... hehehe... tapi 솔직히 말해,  aku pun excited tgok hadiah tu... hahaha... it's just set of stationaries, bought bunch of them but still i'm excited about it... hahahaha... gambar yang dah berbalut, bolehla tunjuk...

hadiah untuk peserta pertandingan kuiz terkumpul tahap 1 and tahap 2, pertandingan mewarna kad raya (tahap 1) and pertandingan membuat sampul duit raya (tahap 2)... dari tempat pertama hingga kelima dapat hadiah... 신난다!!! ㅋㅋㅋ ^-^

tibalah di hari kejadian, 26 ogos 2014 bersamaan 30 syawal 1435 hijrah maka berlangsunglah majlis sulung di bawah kelolaan aku... aku mintak tolong ustaz untuk jadi MC majlis sbab aku nak handle benda lain... hehehehe... maka, jadilah beliau MC pada hari tersebut...

majlis ringkas je... ucapan guru besar, penyampaian hadiah and lastly jamuan makan... alhamdulillah semua berjalan lancar... cikgu2 lain pun tolong gak serve utk budak-budak cause jamuan berbentuk buffet... 



some of teachers help me to set up place for students... thank you so much... ustaz as MC...


bergambar bersama GB and pemenang... ^^


and lastly, jamuan makan!!! chekgu, staf and murid...

hbis majlis dalam kul 11 pagi... makanan yg lebih, packing bg staf pra bawak balik... caterer dtang kul 12 utk amik barang2 dorg... and alhamdulillah semuanya berjalan lancar... harap tahun depan dapat buat lagi... and kalau ikut GB ak, suh buat lebih grand and libatkan semua budak terus... insyaAllah, lau ade rezeki boleh je, jawapan aku kt GB... hehehehe...

oklah bloggy... nanti2 aku update lagi... sebenarnye, aku nak update smalam lagi tapi sebab kecik aku, si putih dah panggil untuk tido, ni yang baru hari ni dapat sambung and publish post ni... hehehehe... ok, till meet again... annyong, zaijian, assalamualaikum... ^^

vocabs utk bloggy:
또 슬퍼 - tto seulpo (sad again)
솔직히 말해 - soljikhi malhae (truthly)
신난다 - sinnanda (so excited)

No comments: