Tuesday, April 10, 2012

b0l@ S3p@k...

assalamualaikum bloggy... ap khabar??? lame xmenjengah bloggy kn... sori, bz yang tak berapa bz semenjak 2 menjak nih... hmmm... story ap kali nih??? psal bola... hehehe...

2 minggu lepas, skolah praktikum aku, SKBIM jadi tuan rumah untuk perlawanan bola sepak v15 thun zon permatang pauh... nk dijadikan citer, sumea guru termasuklah kitorg yang praktikum nih terlibat secara lengsung... tugas aku??? senang jer... bawak pembantu2 untuk tolong kutip bola yg keluar padang... n, sediakan makanan n minuman untuk refree serta pemain2 skolah aku nih... snang je kan??? hehehe...

kebetulan pulak, time aku bertugas, team skolah aku lawan... aku yg dh sememangnya giler bile tgok bola, bertambah kurang siuman bile tgok ank2 murid aku main... tapi lau nk ikutkan bloggy, yg btul2 ank murid aku ngajar 5 org jer dlm team tuh... yg len tuh, ramainye aku xngajar n sekadar relieve kelas jer... namun disebabkan bole, sesuke badak aku je wat2 cam knal dorg lebeyh... wahaha...

start daripada 1st match tu, aku trus mengikuti setiap perlawanan dorang... walaupun esoknye, aku kene ngajar 2 kelas tapi disebabkan nk bagi semangat yang melimpah ruah kuturun jua ke padang... hehehe... bkan stakat tuh je, hbis nama semua pemain sekolah aku tuh aku jerit nama... except 2 org sbab aku xtau nama dorg... bile knang blik, aku nih dh mcm coach kedua dorg lak... wahaha...

drpda perlawanan bola ni jgak, aku dapat tgk tingkah laku guru2 skolah nih... dorng sangat komited dlm menjalankan tugas walupun xbape nk minat dgan bola... seriously, bloggy... sbabnye, dorg xculas dalam menjalankan tugas yang telah dijadulkan nama dorang... selain daripada tuh, guru2 skolah ni sngat bersemangat dlm menyokong pasukan bola sepak skolah... kirenye bukan aku sorg je la yg bg semangat melimpah ruah pda team skolah... rmai, cuma aku ni terlebih sket drpd dorg... hehehe...

lawan punya lawan, smpailah ke peringkat separuh akhir... nk dijadikan cerita, skolah aku dapat gi smpai peringkat tuh jer... tp kire ok la, bloggy... sbab b4 this, xpnah pasukan bola gi sampai situ... lawan lak dgan juara thun lepas, kire kalah pun xde msalah... yg paling membanggakan aku n cikgu2 len adalah kalah kami kalah bermaruah... lau sekolah len kene belasah smpai 9-1, tapi pasukan sekolah aku kalah dengan mata 2-3 jer... n corak permainan sgt memuaskan hati...

daripada perlawanan ni jgak, aku mula rapat dgan budak2 yang aku xpernah ngajar pun dorg... hmmm... leh sembang cam kawan lagi, bloggy... hahaha... sbabnye, aku rasa xptot lau aku nk tunjuk muka singa kt dorang tuh walaupun ank2 murid aku... knapa??? ye la bloggy... lau dlam kelas aku dh jadi garang, bengis, cengih dan yg swaktu dgannye, xkan la kt luar kelas n kt padang aku nk wat muka camtu gak??? tol x, bloggy??? lgipun letih lorh jadi garang 24 jam sehari... huhuhu...

ni aku nk kongsi antara gmbr2 pasukan skolah aku sepanjang dorg lawan... aku snap... hehehe...


-MATCH KUMPULAN SARINGAN-
kedatangan kali pertama match yg pertama kumpulan saringan 1, SKBIM vs SK Pauh Jaya...

gambar kenangan sewaktu match kumpulan saringan 1...

 hadiah hari jadi kepada guru koko, Cikgu Hasmah sempena kemenangan match kumpulan saringan 2, SKBIM vs SK Seri Impian (1-0)

 gol kemenangan yg dijaringkan oleh ikhwan dlm match kumpulan saringan 2...


-MATCH SUKU AKHIR-
 pemain simpanan dan para penyokong yg memeriahkan padang match suku akhir SKBIM vs SK Seberang Jaya (2-1)...


-MATCH SEPARUH AKHIR-
 sebelum perlawanan separuh akhir, SKBIM vs SK Bandar Baru Perda (juara 2 tahun bola sepak v15)

 para penyokong n pemain simpanan...

 sokongan melimpah ruah drpd guru-guru...

 gol pertama drpada king of penalty SKBIM, ikhwan dlam match separuh akhir...

 
 gol kedua SKBIM yang buatkan SK BBP cuak xsudah...


-MATCH AKHIR @ MAJLIS PENUTUP-
 sebahagian drpd wira2 SKBIM...

 gmbar kenangan... terselit sorang berkemeja tgah padang...

 candid yg xjadi sbab ade org yg sgt alert dgan camera... ish3...

 
 penyampaian medal...


 










hmmm... seronok sangat... tpi, xlama lagi praktikum dh nk hbis... huhuhu... sdeyh nk tggalkan budak2 n skolah... nk wat camane, dh aku kene prktikum 3 blan je, kn bloggy???

oklah bloggy... aku nk smbung wt rph utk kelas sok... lmbaran kerja pn xwat lagi... adus... c u later, annyong... salam...

No comments: