Monday, November 15, 2010

bErcUt!...

assalamualaikum...

hmmm... dh strt dh cuti akhir semester... xsangka lak aku dh hbis sem 4... rase cm bru je lg aku strt sem ni... ni bermakna, aku dh nk msuk umur 22!!! owhhhh.... matangnye aku... (kunun lar) hahaha...

ape agenda aku ek cuti ni??? hmmm... nk keje, aku cnfirm parents aku xbagi... plg kuat pown, aku leh ajr adik2 sdare aku ngaji jer... (tu pn, lau ade yg nk dtg... wahahaha...) tingin gak aku nk cri kje, kumpul duit... ye r, sem dpan ak dh nk mula praktikum...

sebut psl praktikum nih, aku gabra gak... xtau lorr... rase cm tkot nk msuk ngajor... tp lpas tgk 1 cite hindustan nih, tjuk 'taare zameen par' (every children is special) aku rasa cm smangat giler nk ngajar lak... hehehe...

citer tu, bg aku so special... the student n the teacher... seorg guru yg mengajar di sebuah sekolah kanak2 cacat, jd guru gnti kt sekolah dak2 pndi... tp ade sorg budak nih, mengalami mslh pbljrn...

sorg guru pn xde yg blh nk train dak tuh... tp lpas ckgu tu berusaha, dr budak tu xleh membace, menulis, at last dak tu jd pandai... np aku kate dak ni special sblum nih???

haaa... sbab dak nih, die sgt pandai melukis... imaginasi die sgt tgi smpi blh hsilkan sesuatu yg bkan pada tahap die untuk melukis... n menggunakan klbihan tu la, ckgu tu dpt tolong dak nih blaja smpi pndai...

haaa... lau nk tau cite tu slanjutnye, tengokla sndiri... hehehe... bg aku citer tu sangat sesuai ditonton oleh bakal guru... sbab di samping dpt ngajar kite cmane nk train student yg bermasalah, cite ni gak dpt ngajar cmane cara kite nk hadapi guru lama yg dh ade kt skolah...

ok la, setakat ni dululah kisah yg boleh aku cite kali ni... jumpa g next time... daaa~...

No comments: