Friday, November 5, 2010

TER!M@ K@S!H K@W@N...

assalamualaikum...

hmmm... kali ni aku nk berkongsi dgn readers tntg sesuatu yg aku rase penting tp ramai antara kite manusia memandang enteng bahkan ade yang hampir melupakan tentangnye... ape die???


pernah x dengar ke tengok ke perkataan ni??? or ade yg dah lupe??? 2 perkataan yang ACAPKALI kita lupa untuk ucapkan... tak kire lah sama ada pada ibu bapa, adik beradik, guru atau kawan2... ramai yang menganggap 2 perkataan remeh ini tak memberikan makna dalam hidup... ye ker???

ade sebuah hadith, Rasulullah SAW bersabda "orang yang tidak berterima kasih kepada manusia adalah orang yang tidak bersyukur kepada Allah SWT"...

jadi, sepatutnye terima kasih tu dijadikan amalan utk kite bkan shj waktu kite berurusan dgn Allah tp jgak dgn mnusia... btul x??? lau dlm movies, byk yg mengetengahkan tntang "NO THANKS BETWEEN FRIENDS"... ye ker??? dh tu, cmane lak dgn ape yg disebut dlm hadith tu???

bagi aku secara peribadinya, 2 tu amat penting... PERKATAAN KERAMAT... sbb lumrah mnusia sememangnye diciptakan dengan perasaan sukakan penghargaan... (tp bukan penghargaan yang boleh menyebabkan riya' yek...) so, y not kite ucapkan terima kasih kpd sesiapa yg kita hargai...

mak n ayh tu, dh semestinye la... tanpa dorg, siapa lah kite ni... sesiapa ni contohnye cam kwan2 kite, ank murid kite (especially kpd cikgu-cikgi), m.cik yg tolong sapu sampah pn blh... sbb dorg dh tolong bersihkan kawasan sekeliling kite ni supaya kite xserabut dgn keadaan yg kotor n penuh sampah...

bagi aku jugak, kawan2 adalah individu yang paling kite perlu ucapkan terima kasih... kenapa??? hmmm... sebabnye...

pertama : sudi terima kita dalam ape jua keadaan kite...
kedua : sentiasa di samping kita walau ape pun kondisi kite...
ketiga : masih mampu utk berhadapan dgan kite walaupun kite pernah sakitkan hati die, wat die terasa...
keempat : selalu memotivasikan kite waktu kite rase 'down'...
kelima : boleh berkongsi cerita gembira dan sedih dgan kite...
keenam : senaraikan sendiri... hehehe...

banyak sangat sebab untuk kita berterima kasih dengan kawan kite... yang kt atas tu antara yang boleh disenaraikan la... hehehe... so, knapa perlu ade statement "NO THANKS BETWEEN FRIENDS"... fikir-fikirkanlah...

mungkin ade kwan2 kite yg akan ucapkan kate2, "xyah la terima kasih, aku wat bende kecik jer..." tapi sebenarnye, jauh dalam sudut hati die sangat menyenangi ucapan TERIMA KASIH yang kite ckap tuh... (lau ikut mungkin siap nk melompat... hehehe...)

aku sangat2 berterima kasih kepada kawan2 aku yg sudi terima aku dalam ape jua keadaan... terutamanya kepada :

1. kawan2 sekolah menengah aku AISYAH, ADAH, UNA, MUS n SYA yang
    sanggup hadapi aku time aku sangat kritikal dengan zaman remaja aku...



2. rumet aku kt ipg ktb, SHAHIRA yang banyak bgi aku motivasi, positif kan minda aku, sabar dengan kerenah aku n banyak lagi...








3. adik2 aku, WAN, AYU, CAER n ATIF (WACA) yang selalu sabar n sudi luangkan masa untuk lepak sekali dengan aku, dengar citer2 aku n banyak lagi...








TERIMA KASIH KAWAN...

2 comments:

insan biasa said...

terima kasih..
hehe..bpe byk da post ko ada state nama ak..=)

r@nj@u h!DuP said...

kih3... xpe... byk2 tu tandanye aku sentiasa teringt kt ko... lgpun, ko dh byk berkorban kt aku nih... wahahaha...