Thursday, July 21, 2011

setelah sekian lama...

assalamualaikum bloggy... ape khabar??? mtak maaf la lama xmenjenguk... maklumlah, bz bebenor keme ni hah... hehehehebat... di samping broadband xleh guna sbab xbyar 2 blan... ngeh3... but now, i can on9 bcoz of my landlord bukak wireless... baik x landlord aku bloggy??? tapi ni bkan da mental disorder couple tuh, ni my 2nd landlord...

well, banyak sbnarnye aku nk story tapi xpe lah... cite lama, dah suam2 kuku dh... hehehe... cuma yang xsuam lagi, da mental disorder couple tuh kate aku xpyah kuar rumah... so, i can stay at tht house till i finish my study...  ah, forget bout them... gunyang ijeulsu shipo... 

kali nih aku nak story pasal student aku... yup, my beloved student... walaupun byak bg masalah kat aku waktu P&P tapi i love them very much... kalau dorg xde, aku xblaja ape2 spanjang praktikum nih... so, jongmal komawoyo aei... hehehe...

semalam, hari rabu... ade match antara kelas untuk bola baling... of course students aku msuk... ooppsss... lupe lak nak perkenalkan... students aku ramai... kelas 1 sarjana ada 22 orang, kelas 3 jauhari ada 37 orang n 4 kreatif ade 32 orang... n my beloved students of course all of them but specialities to 4 kreatif students... 4 kreatif, da 2nd last class from 4 classes... susunan kelas ; 1st - jauhari, 2nd - potensi, 3rd - kreatif and 4th - sarjana... agk2 bloggy mencabar x aku nak ngajar aeis ni??? tapi ape2 pun, i praise to HIM to let me meet them...

ok, sambung crita... semalam bola baling match... janji aku, kalau johan aku blanja milo ais sorang sebungkus... kalau naik johan, sebungkus kongsi 2 orang... kejam x guru nih??? hahahahakim... tapi disebabkan dorang tuh budak2, so memang xbanyak kerenah... trime je ape yg aku nk bagi... ade gak dorang mintak macam2... tapi, budak2, bkan boleh dilayan sangat... dengan aku senang, aku cakap je "kalau kamu nk, ustzah blanja... kalau xnak, xpe... ustzah xrugi ape pn..." dan akhirnye, dorang stuju milo ais... pndai x aku guna psikologi??? hehehehensem...

and, u know what bloggy... they played very nice... they have skills, strength and cooperation between them... aku sendiri xsangka ank murid aku blh shoot bola dari jauh... sharp and speedy... n yang bagi bola pn cantik, pndai cri ruang... n my goalkeeper, so nice... blh tangkap bola n baca pergerakan bola lawan... "wow!" tht's my only word when i saw them play yesterday...  masa rehat, aku pn bagi la sikit2 tips game yang aku tau untuk dorang apply dalam game... (teringat zaman aku bergiat dalam game kt IPG... miss it so much...)tapi, xsempat sebab xcukup mase... they'll have the final match next wednesday...

and now, aku tgh pk camane aku nk gna kekuatan yg dorg nih dlm P&P aku... sbab the striker has a lot of probs in my class... the 2nd striker, quite good in both... aku pn baru je cube beberapa kaedah mengajar yang aku tau... and kebanyakannya ok untuk most of them in my class but these players yang kureng sket... hmmm... camane lagi aku nk wat lepas nih... need to think wisely bout it...

so these part of my students from 4 kreatif...

those in red t-shirt are the players... and the green are supporters...

my special students... 
blkg kiri : daniel asyraf (h), azrul nizam (m), aqil (m), aiman deraman (m)
depan dr kiri : hakimi (h), akmal mat rozi (m), azri (m), zakuan (m), akmal najmie (m), aiman syakir (m), aisar syauqi (m), syukri (h)... yang tersembam tuh, nizar...

hmmm... inilah cabaran aku sepanjang praktikum fasa II nih... yang darjah 1 pun mencabar gak sebab aku dapat kelas linus but, i thnk i can handle it... yang darjah 3, kelas excellent sampai aku perlu fikir sesuatu yang mencabar minda utk dorang... and this class, i have to handle them especially in their attitude and their behaviour...

doakanlah aku ek bloggy... kalau dorang xdapat berubah banyak, sikit pun jadi... kalau xdapat banyak ape yang aku ajar pun xpe, janji nilai2 yang aku masukkan dalam P&P tu dapat melekat pada dorang... insyaAllah... ok lah ek bloggy... we'll see again next time... nk rehat sbab esok xngajar... hehehe... annyong... salam...

No comments: