Thursday, July 28, 2011

t!d@k kU $anGk@...

assalamualaikum bloggy... ape khabar??? aku, alhmdulillah shat wal'afiat... n i'm so happy today... sebab, ank2 aku jadi johan utk pertandingan bola baling antara kelas... aku xdapat tengok permulaan dorang main coz join kawan2 aku yang lagi 2 orang latih students nasyid, but aku dapat tengok gak la game dorang dalam 10 minit terakhir...

as usually, zakuan made sharp shoots... banyak kali tapi goalkeeper pihak lawan cekap n kuat... dapat tampan bola si zakuan tuh... i shouted to him to shoot from ground but he can't... ye lah, sebelum ni pun bukannya dia berlatih secara fully utk sukan tu... i can understand it... n lepas nih, mungkin die dapat berlatih dengan lebih serius bcoz he maybe list in school team, insyaAllah...

gabungan antara dorang kali ni aku nampak lebih mantap before this... aqil dapat rebut bola dengan baik... nizar lak aku tengok semakin percaya pada diri sendiri untuk amik bola n passing it pada kawan sepasukan... akmal, gandingan striker yang baik dengan zakuan... azrul, being a good goalkeeper, dapat tampan bola pihak lawan... azri, aiman deraman n akmal najmie pun main peranan yang penting untuk dapatkan bola dari pihak lawan... what a great team for me...

tapi kali ni aiman deraman, aku xnampak lak main... maybe die take part dalam sepak takraw sebab aku nampak die dalam kumpulan takraw... tapi ape2 pun, minggu sebelum ni die dah tunjuk bakat die dalam bola baling nih...

dengan kemenangan anak2 aku dari 4k nih, bermaksud berita gembiralah buat mereka... kenapa??? sebab aku dah janji nak belanja milo ais sorang sebungkus... wahaha... ade lak yang mintak nasi ayam...  last2 aku cakap, yang nak nasi ayam xdapat milo ais n yang nak milo ais xdapat nasi ayam... choose either that choices... kenapa xbagi je dua2, bloggy??? oh, tidak... kopak la aku... huhuhuhutang...

n yang menjadi tajuk aku nih adalah sorang daripada ank2 aku nih... luka kakinya waktu main bola baling... maklum lah, budak2... dapat main, memang xingat ape dah... (termasuklah yang bercakap nih... hehehehebat...)  penat aku panggil nak tengok kaki tuh, tapi die duk lari... dengan bantuan azrul n nizar, akhirnya aku dapat gak tangkap die tuh...

aku nak cuci kaki yang luka tuh, tapi dia punya meronta lah sampai si azrul n nizar pegang cam nurse pegang pesakit yang nak kene jahit kaki tuh... dah penat aku cakap baru lah die duk diam sikit... tu pun still duk tertarik lagi kaki bila aku cuci dengan tisu basah...  bile aku tanya, "sebenarnye kamu ni sakit ke geli ke malu?" die jawab, "sakitlah ustazah."  aku tanya lagi, "...(diblank kan untuk menjaga air muka si penama) takut sakit ke?" die jawab, "a'ah."  aku pun ape lagi, tergelak mengekek sambil cuci kaki deia dengan tisu... wahahaha...

mungkin bloggy xfham kenapa aku gelak... ye lah, ape yang lawaknye kalau budak laki takut sakit, ye x???  aku gelak sebab anak aku yang sorang nih perangainye lain sikit... nampak lebih cerdik, berdikari, matang berbanding kawan2 die dalam kelas... tapi bile aku nak cuci luka, boleh takut sakit... siap lari lagi sebab xnak kene cuci dengan alasan sakit... aku boleh tau die memang takut sakit sebab die bisik pada si nizar, "nasib baik ustazah xcuci..." hahahaharum... macam2...

apa2 pun, itulah hakikat fi'il anak2 aku kat 4 kreatif tu... still jadi kesayangan even perangai masing2 boleh tahan 'baik'... well, taare zameen paar (every child is special...) isn't it... cuma, aku yang kene pandai bentuk dorang nih untuk jadi manusia... insyaAllah, dengan izinNya...same2 lah kite berdoa ye, bloggy... hehehehensem...

oklah, bloggy... sampai kat sini je lah dulu... rph utk anak2 aku kat 3J xbuat lagi nih... xsabau lak nak masuk kelas tuh untuk ngajar... yelah, anak2 aku... xkire la kelas mane pun, ye x???  ok la ek... c u next time... eh, lupe lak nak gtau... minggu depan aku cuti hari isnin, bloggy... sempena awal ramadhan... apalagi, blik perak la... yippeeee... jongmal haengbokkhae... johahae... tapi xleh balik hari jumaat sebab hari sabtu ni aku ade LDP (Latihan dalam Perkhidmatan)... 

so, sabtu tgh hari aku akan memecut kancilku di atas jalan lebuh raya utara selatan dari Penang ke Perak dengan kelajuan maximum 120km/j... xboleh lebih, lau x kancilku akan bergegar laksana berjalan di atas jalan berbatu reflexology... heheheheret... oklah, karang bertambah melalut lak aku... keje banyak xsiap lagi nih... ok, c u next time bloggy... annyong, salam...

No comments: